Professional Web Applications Themes

Corrupted db: How to restore log from a specific time? - Microsoft SQL / MS SQL Server

Hi Rene Ik praat nederlands; jij waarschijnlijk ook. Vandaar een wat eenvoudigere reactie. Zelf bezig met dit onderwerp: Restoren van databases was ik in de veronderstelling dat een POINT IN TIME restore (dat wil jij kennelijk) altijd zomaar kon. Welnu: De point in time restore kan TOT het volgende moment: 1. De database backup + 2. De Differentiele database backups' + 3. De transactielog backup. M.a.w. als jij geen diff backup of translog backups maakt kan je alleen maar terug tot de laatste database backup. Mocht nu jouw transactielog file verder wel in tact zijn is dat dus vervelend voor ...

  1. #1

    Default Re: Corrupted db: How to restore log from a specific time?

[...]

    vervelend voor je.

    Er schijnen wel commerciele tools te zijn (lumigent) die wel op basis van de
    actieve trans log een point in time

    restore mogelijk maken maar daar heb ik geen ervaring mee.

    Hoe restore je nu precies:

    Databases

    ALL Tasks

    Restore database

    Let er nu op dat je

    1. je nieuwe naam kiest (want dat wilde je meen ik) en

    2. Nu via devices kies je het bestand waar je backup in zit. Mochten daar
    transactielogfiles in zitten dan kun je ook point in time aanvinken !!. Als
    dat niet zo is dan heb je dus buikpijn.

    Ik kan nu even verder niks melden want ik ken jouw situatie verder niet.

    Je mag me terugmailen.

    [email]joprowxs.nl[/email]

    En ik heet Arno de Jong.

    Groeten

    A.M. de Jong Guest

  2. #2

    Rene

    If you are running in full recovery mode, your transaction log should
    contain all transactions since you last ran a backup of the
    transaction log. (Or since database was created, or recovery mode
    changed etc)

    I would be interested in knowing how big your transaction log is in
    comparison to your database.

    Regards

    John
    John Guest

  3. #3

    "John Bandettini" <co.uk> schreef in bericht

    It's a little bit smaller (7 Gb database with 5 Gb log).

    I'm still looking for the answer if it is possible to restore a 2 (now 3)
    weeks old backup and use the (last time -6 months???) backuped log?

    Rene

    Rene Guest