Professional Web Applications Themes

Nikon F65 - Photography

It is a good starter camera but that is a high price by American standards, even with the usual 28-80 lens. For the long run the N75 would be a better choice: it is more sophisticated with better focusing and exposure mechanisms....

  1. #1

    Default Re: Nikon F65

[...]

    bmoag Guest

  2. #2

    > Do you want og or digital ?
    > For 500 EUR you can buy a very nice digital camera too
    > ( second hand is cheaper, try [url]www.marktplaats.nl[/url] or Ebay).
    > CB
    A digital? But I want a camera that I can control myself, not the automatic
    things and where I can put lenses on and stuff. I'm not looking for a
    "familycamera" with a 3.5x zoom and 2buttons on including 1 that's the
    powerbutton.
    A digital that is able to do what I want with a og costs over 2000euro!!

    NL: Corien, ik ben op zoek naar een camera waar ik effecten en al op kan
    toepassen zoals een lange sluitertijd e.d. waar ik lenzen kan verwisselen,
    scherpe voorgrond en wazige achtergrond, .... niet een soort
    familiefototoestel waar slechts een paar knopjes aan zitten om aan te
    zetten, te zoomen en de ontspanknop. Een digitale camera die aan de eisen
    voldoet van een oge die ik wil gebruiken, is toch zeker 2000euro!

    Second Hand, is it good? I mean, are the lenses still perfect as new ones
    and stuff?

    Mike

    Da Mike Guest

  3. #3

> [...]
    > powerbutton.
    > A digital that is able to do what I want with a og costs over 2000euro!!
    Nonesense! Most of the digital cameras in the $400 - $800 (US) range
    have a full compliment of manual controls. Some have decent enough
    lenses that you really don't need much more.

    Put differently, if you consider yourself professional enough to need
    advanced manual features, why are you going for a Nikon F65? At
    minimum, you should be looking at a Nikon F80, or the equivalent from
    another manufacturer.
    > Second Hand, is it good? I mean, are the lenses still perfect as new ones
    > and stuff?
    Buying second hand camera gear is a time honoured tradition. If you
    don't know what to look for in used gear, bring someone who does.

    JC

    Torontonian Guest

  4. #4

    Default NL

    Voor zover ik begrepen heb in nl.foto bestaan er voor 500 euro wle
    digitale camera's waar je sluitertiud en diafragma handmatig kunt
    instellen, het enige dat niet kan is lenzen verwisselen, dan ben je
    inderdaad zo'n 1600 euro kwijt ( mijn Canon 10D komt er aan:))
    op [url]www.dpreview.com[/url] kan je verschillende digitale camera's met elkaar
    vergelijken, ook op functies zoals sluitertijd vorkeur ( dat je dat kunt
    instellen en de camera het diafragma er aan aanpast ) enz.. De meeste
    daarvan hebben ook een redelijke scherpte diepte zodat de achtergrond
    wazig wordt heb ik me laten vertellen ( ik ben GEEN expert ), op
    dpreview staan ook voorbeeld foto's,en ok sites als Photosig kun je ook
    naar foto's gemaakt door een bepaalde camera zoeken, dan krijg je
    meetsal ook een aardig goed beeld van wat hij kan vind ik ( zoek eens op
    de Nikon die je wilt :) ?)
    Maar als je een oge wilt ben je wel goedkoper uit . Ik vind het
    alleen "lastig" dat ik niet avn alles maar kan uitproberen omdat ik daar
    de afdrukkosten voor moet betalen, bij een digitale kun je meteen zien
    wat je er van gemaakt hebt :).

    Als je goedkoop wilt beginnen met een oge kun je ook eens op
    marktplaats.nl kijken naar tweedehands Praktica toestellen enzo, ik heb
    daar voor 30 euro een halfautomatische gekocht( f is in te staellen,
    sluitertijd doet de camera dan zelf) met twee prima lenzen erbij, hoewel
    ik dus een digitale SLR kijg gaat de praktic aniet weg, die dingen zijn
    geloof ik onverwoestbaar ook :) ( Oke. je meot de lens niet laten
    vallen, maar debody kan eker tegen een stootje :))

    Waar het je die Nikon trouwens voor 500 euro gezien ? Ik dacht dat hij
    bij [url]www.geengeld.nl[/url] goedkoper was, weet het niet zeker..

    Corien

    Corien Guest

  5. #5

    Default Re: NL

    Corien wrote:

> [...]
    > instellen, het enige dat niet kan is lenzen verwisselen, dan ben je
    > inderdaad zo'n 1600 euro kwijt ( mijn Canon 10D komt er aan:))
    Ik weet niet wat het verschil is met de digitale camera's van 500euro en die
    van 1600euro, maar waar ik zker van ben, is dat die van 500euro diegene
    zijn die ik niet bedoel en die van 1600 wl :)
    kijk, ik heb hier een digitale camera Photosmart 315 van HP, maar dat is een
    hl eenvoudig camera'tje h.
> [...]
    > naar foto's gemaakt door een bepaalde camera zoeken, dan krijg je
    > meetsal ook een aardig goed beeld van wat hij kan vind ik ( zoek eens op
    Photosig? wat is de url?
> [...]
    > geloof ik onverwoestbaar ook :) ( Oke. je meot de lens niet laten
    > vallen, maar debody kan eker tegen een stootje :))
    Ben zelf van Belgi, maar wss vind ik op eBay wel iets, maar ik koop niet
    graag 2e hands, dus het zal eentje van de winkel worden :-)

    > Waar het je die Nikon trouwens voor 500 euro gezien ? Ik dacht dat hij
    > bij [url]www.geengeld.nl[/url] goedkoper was, weet het niet zeker..

    Robyns ([url]www.robyns.be[/url]), mijn plaatselijke multimediawinkel

    Da Mike Guest

  6. #6

    I have an F65 and it is an excellent all-around camera.
    there are a few features i would like (faster flash sync,
    spot meter, possibly single button controls as opposed to
    the button/command-dial combination)

    i keep a AA battery pack on the bottom (MB-15?)
    and shoot with the WONDERFUL Nikkor AF-S 24-85mm

    check out [url]www.kenrockwell.com[/url] for a great review of
    this camera.

    tony Guest